HOEVEEL KOST SCOUTING?

LIDGELD:
42€ voor het eerste trimester, 30€/35€ voor het tweede en derde trimester samen.
Een heel jaar kost dus 72€/77€ met elke zondag leuke activiteiten en 2 weekendjes, zonder extra kosten.

UNIFORM:
Onze scoutsgroep heeft een eigen t-shirt (10€) en een das (7,5€), deze zijn verplicht (maar niet als je gewoon enkele keren komt proberen). Meer info over het uniform vind je hieronder.
Er zijn ook tweedehands kleren beschikbaar! Vraag hier zeker naar, want uit zo'n hemd/t-shirt ben je snel gegroeid.

SCOUTSKAMP:
Het scoutskamp kost 66 tot 102€ afhankelijk van de leeftijd. Dit kamp duurt 7-10 dagen en alles is inbegrepen: eten, drinken, activiteiten, slaapplaats,...

Via je ziekenfonds krijg je ook nog een deel van het lidgeld of kampgeld terugbetaald. Meer info daarover vind je hier.

SCOUTING OP MAAT:
Via "Scouting op Maat" ondersteunt Scouts en Gidsen Vlaanderen iedereen voor wie de kostprijs een drempel vormt om deel te kunnen nemen aan het spel van scouting.
1.  Het verminderd lidgeld.
2.  Fonds op Maat. Als de kampprijs te hoog is voor leden betaalt u slechts 1/3e van de totale kampprijs. Scouts en Gidsen Vlaanderen betaalt 1/3e en onze scoutsgroep betaalt ook 1/3e. Een scoutskamp kost dan slechts 22 tot 34€!

Voor meer info contacteer je Maarten Jochems via financien@scoutsberingen.be of spreek hem aan voor/na een vergadering, hij zal dit verder met u bespreken en hier discreet mee omgaan.

HET UNIFORM: KENTEKENS
(moet nog  geüpdatet worden)

1. Jaarkenteken, krijg je van ons.
  2. Het groepslintje (Sint-Jozef voor de jongens, august cuppens voor de meisjes),te verkrijgen bij de groepsleiding.
  3. Het wapenschild van scouts Beringen, te verkrijgen bij de groepsleiding.
  4. Takkenteken (kap:muts, we/ka: windvlieger, jv/jg:rugzak, g/v: fiets), te verkrijgen bij de groepsleiding.
  5. Het Europa-België lintje, te verkrijgen bij de groepsleiding.
  6. Het beloftekenteken, te verkrijgen in de scoutsshop of bij de belofte.
  7. Het internationaal scoutsteken (Paars met wit voor de jongens, blauw met oranje voor de meisjes), te verkrijgen bij de groepsleiding.
  8. De Vlaamse leeuw, te verkrijgen bij de groepsleiding.
  9. Het Limburgs kenteken, te verkrijgen bij de groepsleiding.

VbScoutsHemd
LogoSBC

ADRES
Corbiestraat 7